Rozpoczyna się kluczowy etap prac na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany w ramach projektu „Podłęże – Piekiełko”, czyli drążenie nowych tuneli pod Pisarzową, które połączą stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce. Tunele będą miały niemal 4 kilometry długości. Obiekty zostaną wybudowane przy użyciu ogromnych tarcz TBM, nazwanych na cześć małopolskich władczyń – św. Jadwigi i św. Kingi.
Modernizacja linii kolejowej Limanowa – bocznica Klęczany to jeden z czterech odcinków projektu „Podłęże – Piekiełko” na których już realizowane są prace budowlane. Chodzi o stację Limanowa oraz odcinki bocznica Klęczany – Nowy Sącz i Chabówka – Rabka Zaryte. W toku są postępowania przetargowe na cztery inne fragmenty tej linii: Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale (Kasina Wielka), Szczyrzyc – Tymbark, Tymbark – Limanowa i Podłęże – Gdów.
Fragmenty tej inwestycji finansowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Więcej szczegółów na stronie Ministerstwa Infrastruktury