Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Start kampanii „KPO. Przyspieszamy Polskę” – ruszamy 14 kwietnia!

Nasza nowa kampania, której hasłem jest „KPO. Przyspieszamy Polskę”, rusza 14 kwietnia. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości i poparcia Polaków dla Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) poprzez pokazanie, czym jest ten program, jak działa, jakie korzyści przynosi obywatelom oraz jakie konkretne projekty i inwestycje możemy realizować dzięki środkom z tego programu.

Grafika przedstawiająca drzwi do windy z napisem "przyspieszamy Polskę"

Spot telewizyjny „KPO. Przyspieszamy Polskę”

W spocie, który jest materiałem komunikacyjnym Krajowego Planu Odbudowy, wykorzystaliśmy motyw windy. Jest ona narracyjnym symbolem przyspieszania rozwoju Polski. Taki był cel opracowania KPO, a realizowane dzięki KPO projekty i inwestycje umożliwiają nam osiągnięcie tego celu.

Realizacja Krajowego Planu Odbudowy pozwala na szybkie i skoordynowane przechodzenie przez kolejne etapy rozwoju społeczno-gospodarczego Polski. Tak jak winda, umożliwia szybkie pokonywanie wysokości w celu dotarcia na właściwe piętro. Kontrast z mozolnym wspinaniem się po schodach podkreśla różnicę między tradycyjnym tempem przemian a możliwościami, jakie daje kompleksowe wsparcie unijne.

Winda jest otwarta dla wszystkich, dlatego w spocie pokazani są Polacy z różnych środowisk, w różnym wieku i zawodach. Zależy nam na tym, aby przekaz był włączający, autentyczny i bliski każdemu. Windziarz staje się przewodnikiem po możliwościach KPO, ale też reprezentuje nowoczesne, dynamiczne podejście do rozwoju. Kolejne piętra to konkretne obszary wsparcia – od żłobków po zieloną energię i bezpieczeństwo kraju. A za każdą inwestycją stoją liczby, decyzje i realne zmiany.

W przygotowanie spotu zaangażowaliśmy m.in. 9 Łódzką Brygadę Obrony Terytorialnej, Grupę Rozpoznania Obrazowego, Żłobek Miejski w Otwocku Filię Nr 1 oraz firmę Under Ant.

KPO. Przyspieszamy Polskę.

Piętro: Żłobki i kluby dziecięce

Krajowy Plan Odbudowy wspiera tworzenie miejsc opieki dla najmłodszych dzieci – zarówno w istniejących placówkach, jak i nowo powstałych.

Dzięki temu rodzice zyskują większą swobodę w łączeniu życia zawodowego z rodzinnym, a dzieci – bezpieczne i dobrze wyposażone miejsca rozwoju.

Liczby mówią same za siebie – to zmiana widoczna w całej Polsce:

  • 6 919 nowych miejsc opieki już utworzonych. Celujemy w 47 500 miejsc
  • 1 054 podpisane umowy o łącznej wartości 1,69 mld zł (62% alokacji, która wynosi 2,73 mld zł)

Przykład inwestycji:

Żłobek nr 79 przy ul. Szarych Szeregów 2 w Warszawie – 150 miejsc, nowy budynek, nowoczesne wyposażenie i zagospodarowanie terenu.

Wartość wsparcia: 8,6 mln zł.

Piętro: Elektrownie wiatrowe na Bałtyku

Celem Funduszu na rzecz Morskiej Energetyki Wiatrowej jest wzrost produkcji energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii. Pozwoli to na zmniejszenie zależności od paliw kopalnych oraz zmniejszy poziom wytwarzanego C02. Przełoży się to na poprawę jakości życia i zdrowia obywateli.

Pożyczkę można przeznaczyć między innymi na sfinansowanie kosztów budowy, dostawy i montażu morskiej farmy wiatrowej, turbin, fundamentów czy wyprowadzenia mocy.

Przykładem realizacji tej inwestycji jest największa farma wiatrowa na Morzu Bałtyckim – Baltica 2 o mocy 1,5 gigawata. Ta moc zostanie osiągnięta dzięki budowie 107 turbin na obszarze 190 km2. Inwestycja pozwoli zasilić energią ponad 2,5 mln gospodarstw domowych. Kwota dofinansowania z KPO to około 5,6 mld zł.

Łącznie w tym obszarze podpisano 3 umowy o łącznej wartości 6,37 mld zł A to dopiero 30% alokacji, bo do dyspozycji jest 21,38 mld zł.

Piętro: Bezpieczeństwo i obronność

W ramach KPO tworzymy także Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności (FBiO) z budżetem 26 mld zł.

Jego celem jest realne wzmocnienie bezpieczeństwa obywateli i strategicznych sektorów państwa. Środki z Funduszu będą przeznaczone m.in na budowę schronów i obiektów ochronnych; na modernizację przemysłu obronnego; wzmocnienie cyberbezpieczeństwa; na wsparcie badań i wdrożeń technologii podwójnego zastosowania.

KPO to nie tylko fundusze – to konkretne efekty, które zmieniają codzienność i przyszłość Polski.

W spocie pojawiają się też nazwy innych pięter, które symbolizują szeroki wachlarz działań KPO.

Dzięki temu widz w prosty sposób może odczytać rezultaty działań realizowanych w ramach KPO. To buduje zaufanie i zrozumienie dla skomplikowanego mechanizmu finansowego poprzez proste obrazy konkretnych efektów.

Oczywiście winda jest tylko jednym ze sposobów dotarcia do celu. Ale jest sposobem dotarcia do celu szybszym i wygodniejszym niż wchodzenie schodami. Winda w naszym spocie symbolizuje przyspieszenie rozwoju Polski.

Spot nie wyklucza, nie wskazuje palcem osób negatywnie nastawionych do KPO. Osoby takie również mogą osiągnąć swoje cel – ale będzie to zdecydowanie wolniejsze i okupione dodatkowym wysiłkiem.

Zakończenie, w którym powraca postać z początku spotu, i sugestia „wsiadania” do windy podkreślają otwartość programu – KPO to szansa dla wszystkich, dla całej Polski. Przestrzeń windy jest otwarta dla Polaków na drodze ku przyszłości.

Nasze działania oparte są na spójnej strategii komunikacyjnej, która ma wzmocnić przekaz marki i zwiększyć jej rozpoznawalność wśród kluczowych grup docelowych.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia naszych kanałów i materiałów kampanijnych od 14 kwietnia oraz do odwiedzenia strony Przyspieszamy Polskę!